Wat is de naam van deze struik ?

Wanneer ik de naam van deze struik weet, kan ik informatie zoeken over het bewerken van deze struik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.7K
jc54
9 jaar geleden
Skimmia snoeien
Met name Skimmia japonica kan erg groot worden. Deze heesters bloeien op de tweejarige takken. Kort de helft van die takken in na de bloei. Als u dat in de winter doet, kunt u het snoeisel voor sfeervolle bloemstukken gebruiken. De ingekorte takken lopen opnieuw uit en zullen het jaar erop bloeien. Dan snoeit u de andere helft van de heester terug. Zo houdt u de plant binnen de perken.

Het beste antwoord

Het is de Scimmia japonica.
Een wintergroen struikje dat maar langzaam groeit.
In het najaar komen er rode bloemknopjes in , die er de hele winter aan blijven zitten ( grootste sierwaarde) , later in het voorjaar bloeien ze wit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de uitleg

Andere antwoorden (1)

dat is de skimmia!